Umiejentności:)

Cześć myszki! Pograłam trochę jako Władca Wiatru i muszę przyznać, że na prawdę nie doceniłam tego drzewka umiejętności. W porównaniu do Duchowego Przewodnika mamy "mniej" bajerów do ratowania poszczególnych myszek, ale mamy za to kilka umiejętności które znacznie usprawniają i ułatwiają budowanie! Kilka zupełnie nie potrzebnych także jest, ale przecież można je po prostu ominąć :

Czyścioch - Z miejsca śmierci myszy wyłania się duża bańka. Powstaje X razy - Nie, nie i jeszcze raz nie dla tej umiejętności! Jest strasznie wkurzająca dla osób którzy starają się o firsty - czyli dla około 50% graczy - i zazwyczaj powoduje, że większość myszek spada! Moim zdaniem i wielu innych doświadczonych graczy jest to najgorsza umiejętność jaka została dodana z tą aktualizacją. Przyjrzyjcie się podczas gry, ludzie skaczą na bańki, one pękają i mało kto zostaje żywy ... radzę pominąć tą umiejętność. Bańki w niczym nie pomagają, tylko KOMPLIKUJĄ grę.
Sprinter - Zwiększa szybkość Szamana o 20% - Dzięki tej umiejętności szybciej biegamy jako szaman niż reszta myszek. Z uwagi na to, że poprzednia umiejętność o której pisałam jest okropna i nie warto w nią dawać punktów, w tą umiejętność trzeba dajemy aż 5 aby odblokować kolejne poziomy drzewa umiejętności. Na prawdę, lepiej te 5 punktów zainwestować w Sprintera niż w Czyściocha, każdy kto gra dłużej tak wam doradzi :) 
Oportunista - Kiedy ostatnia mysz wchodzi do norki, automatycznie wygrywasz rundę - Bardzo przydatne, jeśli wszystkie myszy weszły do nory, to wtedy ty jako szaman jesteś automatycznie do niej teleportowany nawet jeśli nie masz sera! Także możesz spokojnie pomagać myszkom i nie przejmować się sobą, bo gdy wszystkie odniosą ser automatycznie i ty odniesiesz :) 
Dieta - Zmniejsza masę szamana o X% - Dzięki tej umiejętności możesz trochę dalej skakać. Różnica jest minimalna, a zresztą Władca Wiatru ma inne LEPSZE umiejętności które pozwalają pokonywać przepaście, więc ogólnie sprawa wygląda tak, że niezbyt się opłaca dawać w Dietę punkty. Radzę pominąć jeśli oszczędzacie punkty.
Chwytaki - Zwiększają tarcie szamana o X% - Uwielbiam to! Po prostu każdy, kto ma problem ze wspinaniem się po ścianie, musi w to dać 5 punktów! Dzięki tej umiejętności możecie chodzić po pionowej ścianie jak Spider-Man i nigdy nie spadniecie podczas wspinaczki po ścianie, po prostu jesteście jak przyklejeni do niej! Popróbujcie w praktyce, powiem wam, że jak trochę poćwiczycie nawet będziecie potrafić budować będąc przyklejonym do pionowej ściany, co otwiera kolejne możliwości tworzenia nowych, innowacyjnych budowli :D Aby budować stojąc na pionowej ścianie potrzebujecie jeszcze innej umiejętności Władcy Wiatru - zwinność - o której napisze niżej. Umiejętność Chwytaki dobra jest do ćwiczenia techniki WJ - czyli wspinaczki po ścianie. Minusem tej umiejętności jest to, że utrudniona poruszanie się po poziomej powierzchni, więc jeśli komuś to przeszkadza, niech da w nią trochę mniej niż 5 punktów, wtedy nie jest to aż takie odczuwalne.
Skrzynka towarzysząca - Przywołuję skrzynkę towarzyszącą - W naszym ekwipunku szamana mamy dodaną skrzynkę która jest ciężkości kilku kowadeł i wyróżnia się ciekawym wyglądem. Aby ją przesunąć, musi być pchana przez kilka myszek. Odpowiednio użyta jest dobrą blokadą nory wrogiego szamana. Można ją użyć na wiele sposobów podczas budowania, ale jak to pozostawiam już waszej inwencji ;) Ogólnie jest spoko towarzyszem i ozdobą naszych budowli. Ja ją dodałam, bo mnie urzekła, ale w praktyce rzadko się jej używa. Kto oszczędza punkty, niech ją pominie.
Mysz Odrzutowa - Dłuższe kucniecie wystrzeli Cię w górę. Poziom X - Przytrzymaj strzałkę w dół - im dłużej tym wyżej polecisz - i puść aby wyskoczyć w górę. Pozwala dostać się na wyższe miejsca bez konieczności budowania do nich drogi, albo przeskoczyć większe przepaście. Jestem na tak - przydatne, ale oczywiście najpierw trzeba się trochę tym pobawić aby na 100% opanować jak działa.
Czekobuziak - Kiedy siedzisz, X mysz(y) obok daje ci całusa - Totalnie słodkie i odlotowe, możesz dostać buziaki od kogo chcesz jeśli usiądziesz obok niego ... ale przy tym strasznie nie potrzebne przy pomaganiu myszkom. Pominęłam, bo nie chce marnować punktów na takie 'bajery'.
Wślizg - Napędza twojego szamana do przodu przez podwójne wciśnięcie w lewo lub w prawo - Fajna umiejętność, ale trzeba uważać aby przypadkiem nie kliknąć tych strzałek w złym momencie - mi raz zdarzyło się tak spaść, bo gdy stałam nie daleko przepaści przypadkiem kliknęłam dwa razy w prawo i śmigłam  do dziury, było po mnie ;) Umiejętność wręcz teleportuje, a nie przyśpiesza, tak szybko się dzięki niej przemieszczamy! Dzięki tej umiejętności można przechodzić przez ściany!
Osobista teleportacja - Teleportuje szamana w wyznaczone miejsce. Można użyć X razy - Są sytuacje gdy na prawdę przydaje się ta umiejętność teleportacji, więc co najmniej dwa punkty warto na nią wydać.
Kryzys - Przywołuje maleńką deskę. Można użyć X razy - Nie wiem po co admini dodali tą umiejętność, pewnie brakowało im już pomysłów ... mało przydatne, ja pominęłam. W ekwipunku mamy juz wystarczająco dużo desek ;)
Zwinność - Możesz przywoływać w ruchu - Jak najbardziej tak, ułatwia budowanie. Wraz z umiejętnością Chwytaki pozwala na budowanie będąc przyczepionym do pionowej ściany!
Sroga mysz - Zwiększa liczbę lodowych kostek o X - Początkowo każdy z nas dostaje do dyspozycji dwie kostki lodu do zamrażania niesfornych myszek. Zazwyczaj wystarczają na pozbycie się wszystkich trolli, jednak postanowiłam dać jeden punkt w tą umiejętność, aby mieć o tą jedną kostkę więcej, tak na wszelki wypadek. Zazwyczaj są 2/3 myszy które nie chcą wejść, to akurat starczy. 
Transformice - Daje wyznaczonej myszy możliwość przemiany w przedmioty. Można użyć X razy - Jak oszczędzacie punkty to omińcie. Zresztą ogólnie nie warto dawać w to punkty, chyba, że dla zabawy, aby pośmiać się z myszy ;)
Anioł - Możesz rozłożyć skrzydła naciskając przycisk skoku - Nareszcie skrzydła, powód dla którego tak wiele osób wybiera właśnie to drzewko umiejętności! Dzięki nim spadasz, ale pod bardzo małym kątem. Aby latać trzeba kliknąć dwa razy strzałkę w górę i przytrzymać. Nie każdemu od razu wychodzi, trzeba trochę popróbować ;) Przydatne i pięknie, skrzydła wyglądają genialnie. 

Jak rozdawać punkty, aby zużyć ich jak najmniej i mieć wszystkie najlepsze umiejętności? Moim zdaniem tak:


Dlaczego warto oszczędnie rozdawać punkty? Bo w każdym drzewku umiejętności jest kilka bardzo przydatnych rzeczy i jeśli mądrze podzielicie punkty będzie was stać na odblokowanie ich wszystkich! W następnej notce napiszę trochę o szamanie - mechaniku ;) Notka napisana na podstawie mojego doświadczenia z gry i własnych przemyśleń, proszę o nie kopiowanie treści poradnika. Jakie są wasze odczucia co do Władcy Wiatru? :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cześć myszki! W dzisiejszej notce przedstawię wam pierwszą z możliwych dróg rozwoju szamana - Duchowy przewodnik. Moim zdaniem jest ona najlepszym wyborem dla nowych graczy, którzy zaczynają grę w transformice i dla tych, którzy lubią praktyczne i skuteczne rozwiązania. Przydaję się w sytuacjach gdy myszka utknie na mapie, mamy kilka możliwości na uratowanie jej. Przyjrzyjmy się umiejętnością jakie możemy zdobyć:

Duży ser - powiększa ser o 20% - w tą umiejętność warto wrzucić chociaż jeden punkt. Większość szamanów ma ją aktywną i obecnie ser zwykłej wielkości po prostu wydaje się zbyt mały! Dla porównania zrobiłam zdjęcie w grze:

Dodatkowy czas - dodaje x sekund do czasu rundy - Osobiście przeznaczyłam na tą umiejętność 5/5 punktów co dało mi aż 25 dodatkowych sekund, dlatego maxsujcie tę umiejętność bo warto :) Szczególnie polecam osobom które dopiero uczą się budować, lub grają na trybie trudnym i muszą kombinować, jak wybudować drogę do sera. Dodatkowy czas zawsze się przyda.
Zmartwychwstanie - Kiedy zginiesz, możesz jednorazowo powrócić na mapę - Uwielbiam to, chyba najlepsza umiejętność jaką dodano do gry! Każdy powinien ją posiadać, bo nawet najlepszemu szamanowi zdarza się potknąć, popełnić błąd i spaść, a co dopiero nowej myszce która dopiero zaczyna przygodę z grą :D Umiejętność nie działa na mapach z dwoma szamanami, co mi nie przeszkadza. Kiedyś jak się przypadkiem spadło, był koniec, a teraz mamy drugą szansę! 
Supergwiazda - Kiedy tańczysz, sprawiasz, że X myszy tańczy obok ciebie - Inwestując ciężko zdobyte punkty w tą umiejętność po prostu je marnujecie. W ogóle nie pomaga w przejściu mapki. Jest to taki "bajer" na który mogą sobie pozwolić osoby które na prawdę nie mają w co innego lepszego rozdać punkty. Dobre dla osób, które chcą sobie trollować na swojej szamańskiej mapce. Polecam pominąć, bez tej umiejętności da się odblokować wyższe poziomy drzewa umiejętności.
Duży szaman - powiększa szamana o X% - Niezbyt przydatna umiejętność. Gdy mamy większego szamana jesteśmy bardziej widoczni, możemy minimalnie dalej skakać i praktycznie tylko tyle z tego mamy. Ja dałam kilka punktów w tą umiejętność, aby odblokować wyższe poziomy drzewa umiejętności.
Kuchnia polowa - przekazuje twój ser dla wybranej myszy - jeśli mamy myszkę która nie potrafi dostać się do sera z różnych powodów, mamy możliwość oddania jej swojego sera -  bardzo przydatna rzecz! I to nie jeden raz! Za każdym razem gdy zdobędziemy ser możemy go pójść oddać innej myszy. Tylko nie zapomnijcie pod koniec rundy zebrać sera dla siebie, bo nie wejdziecie bez niego do nory, wiele szamanów popełnia ten błąd ;)
Łatwa wygrana - Przywołuje znak, który zabiera mysz prosto do norki. Działa tylko, jeśli mysz ma ser. Można użyć X razy. - Niezbędna umiejętność, przydaje się w wielu sytuacjach! Gdy utknie gdzieś myszka po prostu używasz serduszka i automatycznie transportujesz ją do nory. Uwielbiam używać tej umiejętności gdy ktoś skacze po mapie i nie chce wejść do nory aby zrobić mi na złość. Wtedy używam serduszka i po sprawie :P Jedynym minusem tej umiejętności jest to, że działa tylko na myszy które mają ser. Jednak to nie jest problem gdy posiadacie umiejętność Kuchania polowa, przekazujecie wtedy swój ser i zaraz po tym wysyłacie te mysz prosto do nory :D Radzę używać tej umiejętności pod koniec czasu mapki, kiedy na pewno wiecie, że dana osoba sama nie wejdzie. Niektórzy marnują ją na aktywne myszki które same biegną do nory aby odnieść ser - i po co, skoro i tak same dobiegną? 
Nekromancja - Przywraca X myszy do życia - Kolejna genialna umiejętność! Warto na nią wydać te 5 punktów, bo daje nam to możliwość powrócenia do życia aż pięciu myszek! Nie dość, że przydatna to jeszcze bardzo efektowna, bo ożywione myszki mają wygląd szkieletów. Praktycznie zawsze widzę na czacie prośby do szamana o zmartwychwstanie, więc warto ją mieć aby nie zawieść innych graczy. Moja rada: Nie wskrzeszajcie myszek krótko przed końcem rundy, bo i tak nie zdążą oddać sera - wiele szamanów popełnia ten głupi błąd. Na dodatek pamiętajcie aby wskrzeszać myszki gdy stoicie na serze, bo pojawią się właśnie tam gdzie stoi szaman - oszczędzicie im trochę drogi :D Jeśli wskrzesicie nieaktywną myszkę możecie oddać jej swój ser dzięki umiejętności Kuchnia polowa i przetransportować ją do nory dzięki umiejętności Łatwa wygrana - także wszystkie umiejętności ze sobą tu współpracują.
Teleportacja - Teleportuję do ciebie wybraną mysz. Można użyć X razy - Utknęła gdzieś myszka? Użyj tej umiejętności aby przetransportować ją do siebie i po sprawie. Na pewno się przyda, więc co najmniej 2 punkty warto przeznaczyć na tą umiejętność.
Antygrawitacja - Piłki opadają wolniej. Poziom X - Nie widzę sensu wykupowania tej umiejętności ... marnowanie punktów i tyle, moim zdanie w ogóle się nie przydaje - jeśli jest inaczej to wyprowadźcie mnie z błędu ;) 
Dodatkowa szybkość - Tworzy znak zwiększający prędkość myszy - Nie lubię tej umiejętności, mi osobiście nigdy się nie przydała, więc jej nie mam i tyle. Jak ją położycie na drodze i myszy na nią wejdą dostaną przyśpieszenia i dzięki temu szybciej dostaną się do sera bądź nory.
Sprężyna - Tworzy znak, od którego myszy się odbijają. Można użyć 3 razy - W przeciwieństwie do poprzedniej umiejętności tą akurat polecam. Gdy myszy mają do pokonania ścianę stawienie kilku sprężynek nad sobą pozwala się wybić i przejść na drugą stronę. Umiejętność działa jak duch, więc przyda się osobom, które grają na trybie trudnym. Pamiętajcie o stawianiu sprężyn od najwyższej do najniższej, po kolei tak jak na obrazku:

Dlaczego? Gdy zaczniecie je stawiać od dołu, mniej sprytne myszy wskoczą od razu na pierwszą i ją zmarnują przez co nie dostaną się na następne jakie stawicie wyżej, zobaczcie w praktyce zresztą to zrozumiecie o co mi chodzi :)
Wieczna dusza - Pozwala przywoływać przedmioty przez X sekund po twojej śmierci - Po co nam umiejętność budowania po śmierci, skoro mamy dwa życia (dzięki umiejętności Zmartwychwstanie)? Tylko początkujący szaman jest zdolny dwa razy spaść ... a takiemu to nawet możliwość budowania chwile po śmierci nie pomoże.  Marnowanie punktów - są inne ciekawsze rzeczy na które je możemy wydać.
Jabłko - Tworzysz jabłko. Możesz przywoływać przedmioty znajdujące się w zasięgu przywoływania jabłka. Można użyć X razy - Musisz mieć chociaż jedno, bo bardzo ułatwia budowanie na mapie :D Jak ono działa? W miejscu w którym położysz jabłko, nawet po odejściu od niego, możesz budować i używać swoich szamańskich umiejętności - umiejętność po prostu zwiększa zasięg twojego szamana o obszar wokół jabłka. Moim zdaniem jedno albo dwa jabłka są wystarczające, więcej nie trzeba odblokowywać. Ja mam jedno, gram głównie na vanilla na której nie ma skomplikowanych map. 
Chmura - Przywołuje chmurę - To sam szczyt, najważniejsza umiejętność duchowego szamana, istna perełka - nie wybranie jej byłoby zwykłym idiotyzmem! Chmurkę można przymocować w dowolnym miejscu do budowli i dzięki temu ją usztywnić. Chmurkę można postawić też bez żadnego wsparcia nad przepaścią i będzie wisieć w powietrzu. Gdy chcemy zmienić jej położenie, po prostu przywołujemy ją na nowo w innym miejscu i wtedy ta poprzednia znika. Bardzo przydaję się osobom które mają włączony tryb trudny szamana - działa ona wtedy jak dodatkowa deska z czerwonym usztywniającym gwoździem, taki dodatek do totemu :) Rada: Jeśli przywołacie chmurkę, aby ustabilizować nią budowle, nie zapomnijcie jej przypiąć do deski żółtym gwoździem. Minusem chmury jest to, że gdy ją przywołacie, a myszy na nią wskoczą, poruszą ją i zacznie przemieszczać po mapie.


Duchowy przewodnik jest moim ulubionym drzewem umiejętności - właśnie w nie zainwestowałam swoje punkty. Jeśli zdecydowaliście iść inną drogą, warto chociaż odblokować je do poziomu umiejętności Zmartwychwstanie, bo bardzo ułatwia to grę - jak już mówiłam - każdemu zdarza się spaść :P Dobrze mi się gra, mam możliwość uratowania myszy w sytuacjach w których normalnie byłyby skazane na śmierć. Moim zdaniem najlepszy rozkład punktów to taki jaki ja stosuję czyli:


A wy co myślicie o poszczególnych umiejętnościach, zgadzacie się ze mną? Notka napisana na podstawie mojego doświadczenia z gry i własnych przemyśleń, proszę o nie kopiowanie treści poradnika. Kolejne drzewko umiejętności opiszę gdy je poznam, robię reset umiejętności i zaczynam grać władcą wiatru - o moich odczuciach co do tego będziecie mogli poczytać już niebawem :) 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cześć myszki! Długo zbierałam się do napisania notki o tym szamanie, bo jego umiejętności nie przypadły mi do gustu. W porównaniu do innych drzewek ten zestaw jest trochę nudny. Nie mamy w nim umiejętności, które dodają coś "szałowego" w sposobie ratowania myszy. Znajdziemy w nim parę perełek, ale nie dają one takiej przyjemności z gry jak na przykład ożywanie poległych myszek przez duchowego przewodnika. Moim zdaniem szamana Mechanika powinni wybrać gracze, którzy są kreatywni i w byciu szamanem, nie widzą tylko potrzeby doprowadzenia myszy do sera, ale także frajdę w tworzeniu nowych innowacyjnych budowli. Jest to najrzadziej wybierane drzewko i wcale się nie dziwię z tego powodu.

Piiiłkiii! - Przywołuje X piłek więcej - W praktyce przydaje się głównie do trolowania - można w krótkim czasie przywołać ogromne ilości piłek, więc jeśli kiedykolwiek marzyło ci się zasypać całą planszę piłkami teraz to jest możliwe, dzięki tej umiejętności ;) Zamiast jednej piłki, pojawia się tyle, ile przeznaczysz punktów na tą umiejętność. Do pomagania myszom jest całkowicie bezużyteczna, ewentualnie widzę ją na survivorze, jako sposób na wywołania zamieszanie na mapie. Ogólnie radzę pominąć, chyba, że macie jakąś koncepcję na użycie tych piłek.
Starożytny Duch - Zwiększa zasięg działania ducha o X% - Zwiększa zasięg, w którym użyty duch będzie działać na myszy, jednak w praktyce jest to minimalna, wręcz niewidoczna różnica. Kolejna nijaka umiejętność, która nie pomaga w byciu szamanem. Czy dacie początkowe punkty w Piłki czy w Starożytnego Ducha, tak samo mały jest z tego pożytek ;)
Lodowa deska - Przywołuje lodową deskę - Umiejętność umożliwia przywołanie niewielkiej lodowej deski 5 razy - to coś dla lubiących poeksperymentować przy szamanowaniu i chcących ulepszyć swoje budowle. Dla początkujących graczy ta umiejętność mało wnosi, bo niezbyt pomaga, tylko rozszerza możliwości. Zresztą rzadko widzę aby ktoś jej używał, zazwyczaj gracze decydują się na tradycyjne rozwiązania - czyli budują ze zwyczajnych desek, nawet jeśli graja mechanikiem ;)
Super kowadło - Zwiększa masę kowadeł o X% - Gdy widzę kowadło w ekwipunku szamana od razu przychodzi mi na myśl tragiczny widok nowo-myszy która próbuje złożyć jakąś budowle przy ich pomocy. Zastosowanie super ciężkich kowadeł widzę głównie w takiej nieciekawej opcji ;) Jest taka mapka na roomie vanilla, gdzie leci się w zamkniętym balonie i po zebraniu przez myszy sera trzeba obniżyć lot - to taka jedna z niewielu sytuacji gdzie może się to przydać. Kolejna umiejętność, która jest tylko dla tych, którzy widzą w niej jakąś możliwość wykorzystania - ja do tych osób nie należę.

Ciężka artyleria - Zwiększa masę kuli armatniej o X% - No cóż, taka kula to na prawdę mocny argument ;) Ma bardzo silne uderzenie i gdy chociaż zahaczy o myszkę, silnie nią wybija. Wspaniała broń do wykorzystania na survivorze do zrzucania myszy - takich kul unika się o wiele trudniej, niż tradycyjnych. Na tradycyjnych mapkach jest to nie przydatne, ale za to plusuje właśnie na survivorze :)
Czokodeska - Przywołuje czekoladową deskę - Dzięki umiejętności, możemy przywołać 5 razy niewielką czekoladową deskę. Po tej desce łatwo się wspinać oraz ma bardzo dobrą przyczepność - w tym jest jej główny potencjał przy tworzeniu budowli. Tak jak lodowa deska, jest rzeczą dla osób lubiących kombinować przy byciu szamanem.
Stabilna runa - Przywołuje nieobracalną runę - Runa, która leci w jednym, konkretnym, wybranym kierunku i go nigdy nie zmieni. Tak myślałam chwilę i nie widzę sytuacji kiedy byłoby to na prawdę przydatne przy pomaganiu myszkom. Coś dla miłośników konstruowania i eksperymentowania, na pewno da się coś interesującego, przy jej pomocy uzyskać ;)
Opływowe baloniki - Zwiększa szybkość balonów o X% - Fajna rzecz, balony śmigają jak szalone w górę :D Często się zdarza, że trzeba jakąś myszkę dopomóc balonem i wtedy szybkie balony są jak znalazł! To taka pierwsza na prawdę przydatna umiejętność szamana mechanika.
Zły duch - Przywołuje przyciągającego wszystko ducha - Umiejętność "Zły duch" działa jak znany nam dobrze zwyczajny duch, ale zamiast odpychać, przyciąga do siebie wszystko z najbliższej okolicy. Miałam problem z uaktywnieniem jego, ale okazało się to całkowicie banalne. Gdy wybierzecie zwykłego ducha kliknijcie spacje - stanie się ''zły'' i zmieni kolor na różowy. Do góry tym nikogo nie przyciągniecie, niestety ma za słabą moc. Można dzięki niemu przesuwać myszy po poziomie, ale to i zwyczajny duch potrafi. Szału nie ma ;)
Mistrz przywoływacz - Zwiększa szybkość przywoływania o X% - Umiejętność pozwala nam szybciej przywoływać, jednak aby zobaczyć jakąkolwiek różnicę i to na dodatek niewielką, trzeba w to wrzucić całe 5 punktów. Mam mieszane odczucia do niej, szybciej budujemy więc gra się trochę lepiej, ale gdyby porównać tą umiejętność do tych z innych drzewek, jest to takie małe nic. 
Błyskawiczne baloniki - Pierwsze przywołane balony (X balonów) pojawiają się natychmiast po rozpoczęciu przywoływania - Dzięki tej umiejętności, w zależności od ilości przeznaczonych na nią punktów, możemy przywołać od 1 do 5 balonów, które pojawią się natychmiast - zostanie pominięta animacja przywoływania. Myślę, że jest to dobra rzecz do wykorzystania w jakiś awaryjnych sytuacjach ;) Balony zazwyczaj daje się pod koniec rundy myszkom, które nie dają sobie rady, więc w takich sytuacjach szybko latające (dzięki umiejętności opływowe baloniki) i na dodatek błyskawicznie pojawiające się baloniki mechanika zaoszczędzą wam sporo czasu. Pomocne, gdy jako szaman chcesz dać sobie balonika, bo pojawia się on od razu i inne myszy nie mają czasu aby dobiegnąć i go ukraść go dla siebie.
Owieczka - Przywołuje wybuchającą owieczkę - Głównym atutem tej umiejętności jest możliwość przywołania dwa razy uroczej, beztrosko biegnącej przed siebie owieczki ;3 Teoretycznie, jest to narzędzie zagłady, które wystrzela myszy z mapy, ale przecież wystarczy odejść od niej na niewielką odległość i już nam nie zagraża ... Tak więc na survivorze wiele dzięki owieczce nie zawojujecie, sprytniejsze myszy po prostu od niej uciekną, no ale trzeba przyznać, że zrobi trochę zamieszania na mapie, co na pewno pomoże zrzucać graczy. Na zwykłych roomach to raczej obiekt do trollingu, a nie ratowania mysz, ale wykupić można, bo to tylko 1 punkt, a daje tyle zabawy ;)
Szaman demolka - Usuwa przywołany obiekt. Można użyć X razy - Moim zdaniem, jest to najlepsza umiejętność, jaką możemy uzyskać poprzez inwestowanie punktów w szamana mechanika. Z "Szamanem demolką" jeśli zdarzy ci się postawić deskę w złym miejscu, możesz ją usunąć i spróbować jeszcze raz przywołać. Umiejętność idealna do mapek z dwoma szamanami, na których blokuje się nawzajem norki w walce o savy i dochodzi nawet do sytuacji gdzie obie są zabite skrzyniami - jeśli masz szamana demolkę da się to jeszcze odwrócić :)  Na Transformice budowle często się bugują i przestawiają, więc nawet jeśli dobrze budujesz, twoje starania mogą spełznąć na niczym - wtedy z pomocą także przychodzi ta umiejętność. Można całkowicie przerobić budowle, przy jej pomocy. Przy używaniu umiejętności trzeba uważać, bo jeśli zlikwidujecie nieodpowiednią deskę, budowla może się rozpaść. Warto na nią przeznaczyć parę punktów. Umiejętność opisałam przytaczając przykład deski, ale oczywiście działa ona na wszystkie obiekty szamana, tak jak zresztą iluzjonista.
Iluzjonista - Zamienia normalne obiekty w przezroczyste, a  przezroczyste w normalne. Można użyć X razy - Kolejna "najlepsza" umiejętność szamana mechanika - wraz z szamanem demolką pozwala na swobodne budowanie, bez stresu, że jakiś twój błąd czy bug gry zniszczy budowlę. Mogłabym o niej powiedzieć wszystko to, co napisałam wyżej o szamanie demolce. Dużym plusem Iluzjonisty jest fakt, że nie usuwa deski, ale robi ją niewidzialną, więc nie ma zagrożenia, że budowla się rozpadnie. Wydanie kilku punktów na tą umiejętność to po prostu obowiązek.
Sokoli wzrok - Zwiększa zasięg przywoływania o 30% - Dzięki sokolemu wzrokowi, mamy większy zasięg wokół siebie w którym możemy przywoływać szamańskie obiekty. Przygotowałam obrazek, na którym widać o ile zwiększone są nasze możliwości:
Dobra umiejętność, ten niewielki obszar o który powiększone jest przywoływanie, na prawdę ułatwia budowanie.


Szaman mechanik nie zrobił na mnie specjalnego wrażenia, bo ma za dużo nijakich umiejętności w porównaniu do reszty drzewek, ale warto go wybrać dla tych trzech ostatnich umiejętności - iluzjonista, sokoli wzrok, szaman demolka - są one nieocenioną pomocą przy budowaniu. Nie stworzyłam proponowanego rozstawu punktów, bo raczej tutaj każdy rozda je według uznania - poszczególne moce mają przydatność do dyskusji - czyli jeden uzna daną umiejętność za fajną, bo mu się przyda do tworzenia, a drugi pominie, bo wie, że nie będzie jej używać ;) Jeśli masz problemy z budowaniem, nie jest to drzewko dla ciebie, umiejętności które w nim są zawarte to raczej takie wspomagacze dla osób które potrafią być szamanem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hej myszki!
Wczoraj doszły nowe drzewka umiejętności. Niestety, są one po angielsku i postanowiłam je przetłumaczyć.

Drzewko Wildling - Dziki 



 Umieść ognisko i spędź z przyjaciółmi miły czas! Trwa 4 sekundy. 
Klikając na nie można smażyć pianki.

Zwiększa szybkość przywoływania, lecz zmniejsza zasięg o 4%.

 Zmniejsza wielkość szamana o 4%.

Przywołuje pajęczynę. Można użyć jeden raz.

Przywołuje obiekt w kształcie trójkąta.

  Daje MEEP dla myszy. Może być stosowana raz.

Zmniejsza myszkę. Może być stosowana kilka razy.

Usuwa wszystkie przywołane obiekty.

Deski są mniej śliskie.

Zamienia i dzieli kule na kamienie.

Przywraca wszystkie swoje umiejętności.


Myszy mogą swobodnie opadać na liściu.

Zwiększa skok myszy.

Zwiększa szybkość przywoływania o 2% po każdej martwej myszy.


 Zamieniasz się w kota.




Drzewko Physicist - Fizyk

 Kiedy jesteś zły, 1 mysz wokół ciebie zaczyna płakać.

 Usuwa gwóźdź.

 Usuwa grawitację obiektu.

  Umożliwia myszą zamieniać się w "wańke wstańke".
Nie wiem jak to nazwać. 

Nigdy więcej bratniej duszy.
Gdy będzie mapka z towarzyszem, jako szaman nigdy nie będziesz mieć towarzysza.

Zamraża myszy wokół szamana.

Zapobiega skrętu obiektu na ciebie. (?)

 Kule mogą być skierowane do góry.

Wyłącza grawitację.

 Pozwala powiesić wszędzie. (?)

Wezwanie obiektu w kształcie litery S (rura).

Booster.
Gdy umieścisz na mapie myszki mogą szybciej polecieć (?)

Łączy ze sobą dwa obiekty.

Przywołuję długą deskę.

Gdy umiera mysz, pozostawia mały łuk elektryczny, na którym inne myszy mogą się odbijać.


Szczerze? Nie podobają mi się. Są beznadziejne. W kilku nie wiadomo o co chodzi.

A wam podoba się?

2 komentarze:

Prześlij komentarz